2024 02 23 tieneravondOnze tieners zijn op zoek naar jou als nieuwe vriend of vriendin! Op vrijdag 23 februari dagen we je uit om je emoties op de proef te stellen. Door actieve spellen zullen we met elkaar op een ludieke manier de zes basisemoties ervaren: verbazing, blijdschap, boosheid, verdriet, angst en afkeer. We gaan ook creatief aan de slag en zullen onze eigen emoji ontwerpen. En we zullen door stukjes van Bijbelverhalen ontdekken, dat God ook emoties heeft: liefde, pijn of verdriet, woede... Hoe kunnen we op een goede manier omgaan met onze emoties? Kunnen we zelf onze emoties sturen? We zullen het samen uitvinden. In het laatste halfuur gaan we lekker chillen met frisdrank en chips. Heb je ook zin in nieuwe vrienden en vriendinnen? Kom vrijblijvend een avond met ons meedoen!

Ons programma is afwisselend. We zullen de methode Rock Solid van Youth for Christ gebruiken. Iedere avond heeft een eigen thema over jouw leven én over geloof. We gaan het ene moment actief, dan weer creatief, af en toe een beetje gek en ook serieus met het thema aan de slag. We doen korte, actieve en soms gekke spellen, zodat jullie op een speelse manier het geloof kunnen ontdekken en kunnen praten over onderwerpen, die jullie bezighouden.

We organiseren deze supertoffe avond speciaal voor tieners vanaf 11 jaar (of basisschool groep 8) tot en met 16 jaar. We zullen bij elkaar komen van 19.15 uur tot 21.30 uur in het pastoraal centrum van de Onze Lieve Vrouwekerk, Kade 23 in Roosendaal. Inloop vanaf 19.00 uur. Je bent van harte welkom, ook wanneer je niet zo vaak of nooit naar de kerk gaat of niet gedoopt bent. Breng gerust een vriend of vriendin mee!

We proberen laagdrempelig te zijn, zodat ook tieners, die niet bekend zijn met het Rooms-Katholieke geloof, gemakkelijk mee kunnen doen. Op de parochie-website www.sint-norbertusparochie.nl, in de nieuwsbrief en op de Facebook-pagina’s van de parochie kun je onze uitnodigingen vinden. Heb je een vraag of een opmerking? Stuur dan alsjeblieft een e-mail naar Chantal, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Kapelaan Igo Renjaan SVD, Ria Hoevenaars en Chantal Dircken