Tijdens de Kerstdagen waren er speciaal voor de kinderen in onze parochie 3 vieringen:
2023 kerstgezinsviering Middel
Kerst-gezinsviering
Op zondag 24 december werd in de Onze Lieve Vrouwekerk een Kerst-gezinsviering georganiseerd. Vanwege de vakantie van kapelaan Igo Renjaan was pater Marius Faramihary Razafimandimby SVD uit Breda de voorganger.

We waren zeer blij verrast, dat we zoveel mensen mochten verwelkomen: ongeveer 120 kinderen en heel veel volwassenen. De kerk was zo goed als vol! Tijdens de viering stonden kinderen in de basisschoolleeftijd in het middelpunt van de belangstelling. Een sfeervol Kerstverhaal werd voorgelezen en door 14 kinderen heel knap uitgebeeld: “De herbergier, die niet kon slapen”. Op een donkere avond stuurde een herbergier Jozef en Maria weg, terwijl Maria bijna een Kindje zou krijgen. Die nacht werd hij door een bijzondere engel uit zijn slaap gehouden. De herbergier kreeg spijt en wilde het graag goedmaken met Jozef en Maria… Baby Jezus werd gespeeld door hetzelfde jongetje als vorig jaar. Zijn zus, die Maria speelde, hield hem op schoot. Een kindje, dat als schaapje verkleed naar de mooi versierde kerk was gekomen, mocht bij de herders en de schaapjes op het altaar gaan zitten. Muziek en zang werden prachtig verzorgd door leden van het St. Alfonsuskoor o.l.v. Joseph Dekkers en organist Toni Raats. Na afloop van de viering werden de kinderen getrakteerd op een kleine verassing.

2023 kerst peuterkleuterviering
Kerst-Peuterkleuterviering
Op maandag 25 december werd in de Onze Lieve Vrouwekerk een Kerst-Peuterkleuterviering georganiseerd. Op deze ochtend mochten we bijna 30 kinderen met hun ouders, opa’s, oma’s en andere belangstellenden verwelkomen. We hebben een kleine herdertjestocht door de kerk gewandeld. Op 4 verschillende plaatsen werd een stukje van een Kerstverhaal over de geboorte van Jezus verteld en door 9 kinderen heel mooi uitgebeeld. Van de kinderen, die naar de kerk waren gekomen, mochten er 4 voor heel even te gast zijn in de herberg, waar Jozef en Maria aanbelden. Daarnaast hebben we samen enkele bekende Kerstliederen gezongen. De herdertjestocht eindigde bij de schitterende Kerststal, waar een stralende Maria en Jozef hun Kindje aan de bezoekers lieten zien. Na afloop van de viering werden de kinderen ook hier getrakteerd op een kleine verassing.
2023 kerstkinderneven Middel

Kerst-Kindernevendienst
Op dinsdag 26 december werd in de Sint-Josephkerk een Kerst-Kindernevendienst georganiseerd. We vonden het ontzettend leuk, dat we 13 kinderen mochten verwelkomen. In de sfeervol versierde parochiezaal werd, gezellig onder de Kerstboom, een mooi verhaal voorgelezen over Maria en Jozef, die op reis gingen met hun ezeltje en over de herders, die na een boodschap van de engelen op zoek gingen naar het Kindje. En natuurlijk over de bijzondere ster boven de stal. De kinderen mochten hun eigen ster knutselen en versieren om deze thuis een plaatsje te kunnen geven. Ook zij werden getrakteerd op een verassing.

We willen alle kinderen, ouders, vrijwilligers en anderen, die ons geholpen hebben om deze vieringen mogelijk te maken, van harte bedanken. Wij hebben in beide kerken enorm genoten van zóveel super-enthousiaste kinderen. Een héél gelukkig nieuwjaar gewenst!!!

Namens de werkgroepen Kindervieringen, Peuterkleutervieringen en Kindernevendiensten,
Chantal Dircken