pkl MarialichtmisBeste jongens en meisjes, ouders en verzorgers,

Op zondag 4 februari wordt binnen de Sint Norbertusparochie een bijzondere Peuterkleuterviering met kinderzegen “Maria Lichtmis” georganiseerd. De viering is gericht op kinderen van ongeveer 1 tot en met 7 jaar oud. Natuurlijk is iedereen, die zin heeft om met ons mee te komen vieren, van harte welkom: jong én oud. We nodigen ook de kinderen uit, die in het afgelopen jaar gedoopt zijn, samen met hun ouders, broertjes, zusjes, opa’s, oma’s en peetouders. Deze ouders krijgen na afloop van de viering de doopschelp van hun kind of kinderen. Kapelaan Igo zal aan alle aanwezige kinderen de kinderzegen geven. We vragen aan de ouders van kinderen, die in het afgelopen jaar gedoopt zijn, of jullie alsjeblieft willen laten weten of jullie wel of niet met jullie dopeling zullen komen, door een e-mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Andere ouders en mensen, die graag met ons mee willen komen vieren, hoeven dit niet te doen.

De viering zal zijn in de Sint Josephkerk, Sint Josephstraat 2 in Roosendaal en zal beginnen om 14.00 uur. Let op: dit zijn een andere plaats en tijd dan jullie van de Peuterkleuterviering gewend zijn! Na de viering zal er voor jullie achter in de kerk limonade zijn met wat lekkers en voor de “grote mensen” koffie en thee.

We zullen luisteren naar het Bijbelverhaal over Simeon en het Kindje Jezus. In de tijd, dat Jezus geboren werd, moest een moeder, wanneer ze een kindje had gekregen, veertig dagen na de geboorte naar de tempel gaan om God te bedanken voor het mooie, lieve kindje. Ook Jozef en Maria gingen met Jezus naar de tempel. Daar zagen ze de oude Simeon. Hij vertelde met tranen in zijn ogen, dat hij zijn hele leven heeft gewacht, totdat hij Jezus zou zien. Wil je weten waarom? Kom dan luisteren naar dit bijzondere verhaal.

Noteer ook alvast in jullie agenda’s, dat op zondag 18 februari in de Onze Lieve Vrouwekerk om 11.00 uur een leuke Valentijnsviering wordt georganiseerd. Hiervoor komt nog een uitnodiging. Iedereen is hierbij van harte welkom!

Namens de werkgroepen Doop en Peuterkleutervieringen, Chantal Dircken