sint josephkerk voorOp 20 oktober 1924 is de Sint Josephkerk te Roosendaal gewijd en in gebruik genomen door bouwpastoor van Mierlo. Van februari tot november dit jaar vieren we dan ook het 100-jarig bestaan van de rijksmonumentale kerk en de dynamische parochiekern Sint Joseph.

Allerlei festiviteiten en activiteiten worden georganiseerd, ook is er op 12 oktober een symposium in de kerk over de 100-jarige geschiedenis van Sint Josephkerk, Sint Josephschool en Sint Josephwijk.

Het feestprogramma biedt voor elk wat wils. Wij nodigen u allen, jong en oud, dan ook van harte uit om aan de feestelijke activiteiten deel te nemen!

Locatiebestuur Sint Josephkerk

Afbeelding jubileum 01 1

FEESTPROGRAMMA

Dinsdag
20 en 27 febr.
14.00 uur
Rondleiding in Kerk en Pastorie (parochiecentrum)
Voor leden Heemkundekring “De Vrijheijt van Rosendale”.

16 maart
17.00 uur
St. Josephfeest voor vrijwilligers St. Joseph
Eucharistieviering met aansluitend een gezellige avond in de ontmoetingsruimte van de kerk.

Maandag
20 mei (Pinksteren)
12.00 - 17.00 uur
Open Kerkendag en Lopend Vuurtje
De kerk is open voor bezichtiging en gebed. Ook start-/stopplaats van Lopend Vuurtje en een expositie van grafische werken van Claudia Koolen (GratiasAvis)

Hele maand
september

Kinderspeurtocht in de wijk
Voor kinderen van de basisscholen St. Joseph en Fatima die op eigen initiatief of met ouders, de speurtocht kunnen lopen.
14 september
10.00 - 16.30 uur
Open Monumentendag (in de kerk)
Ook is het mogelijk de 55 meter hoge toren te beklimmen en/of de gewelvenruimte te bezichtigen.
12 oktober
14.00 - 16.00 uur

Symposium (in de kerk)
Gastsprekers vertellen over 100-jarige geschiedenis:

St. Josephkerk (pastoor Paul Verbeek)
St. Josephschool (archivaris Joss Hopstaken)
St. Josephwijk (architect Vic Wendel).
Woensdag
16 oktober
13.30 - 16.00 uur
Ouderenmiddag (in de kerk)
Een gezellige middag in de ontmoetingsruimte van de kerk met o.a. films van vroeger. Ook kunt u zelf oude foto’s meenemen.
Zondag
20 oktober
11.00 uur
Feestelijke eucharistieviering 100 jaar St. Josephkerk
Met medewerking van de koren van St. Josephkerk. Na afloop koffie met gebak(je).

Zondag
20 oktober
14.30 uur
Jubileumconcert 100 jaar St. Josephkerk (in de kerk)
West-Brabants Symfonieorkest o.l.v. Simon De Paepe,

“met een uniek jubileumconcert”.