Aan de parochianen van de Sint Norbertusparochie,

Na het vertrek van pastoor Marc Lindeijer per 1 september 2023 en de komst van pastoor Klemens Hayon zijn er regelmatig gesprekken geweest tussen het parochiebestuur en bisdom over de Missionaire parochie, het inwerken van de nieuwe pastoor en het gebouwenbeleid voor de stad Roosendaal. In die gesprekken bleek dat bestuursleden verschillende visies hadden op de toekomst voor de Sint Norbertusparochie.

De pastoor, het parochiebestuur en ook het bisdom hebben zich ingespannen om deze verschillen op te lossen. Jammer genoeg leidde dat niet tot het verhoopte resultaat. Eind 2023 boden enkele bestuursleden hun ontslag aan aan de bisschop. Daarop heeft de bisschop tezamen met vicaris Paul Verbeek individuele gesprekken gevoerd met bestuursleden. In samenspraak met het bisdombestuur heeft de bisschop aanwijzingen gegeven aan het parochiebestuur om uit de impasse te komen, en die heeft de bisschop per brief aan het bestuur laten weten:
Aan de vicevoorzitter Cees Maas, secretaris Hans Steinebach en bestuurslid parochieontwikkeling Albert Kuipers wordt eervol ontslag verleend. Om het bestuur direct te versterken heeft de pastoor Klemens Hayon oud vicevoorzitter Maarten Mallekoote bereid gevonden om vicevoorzitter ad-interim te worden. De overige leden is gevraagd hun termijn vol te maken en ondertussen te zoeken naar nieuwe mensen die het bestuur kunnen aanvullen.

Deze maatregelen zijn genomen omwille van het welzijn van de geloofsgemeenschap in Roosendaal en Nispen. De bisschop dankt de aftredende bestuursleden voor hun grote en vaak gepassioneerde inzet voor de parochie. Hij hoopt dat zij vanuit hun eigen geloven betrokken blijven bij onze geloofsgemeenschap.

Met deze kanselboodschap hopen we u als parochianen geïnformeerd te hebben over de bestuurlijke ontwikkelingen in de parochie. We hopen ook dat uw betrokken inzet en uw gebed blijven bijdragen aan een vitale missionaire Sint Norbertusparochie in Roosendaal en Nispen.

Het bestuur en het pastorale team